Sfera popytowa w ewolucji innowacyjnej. Ujęcie aksjomatyczne

Beata Ciałowicz

2018, s. 112, ISBN 978-83-7252-763-9

Wydanie papierowe:
Cena: 25,20 zł

Wersja elektroniczna: udostępnianie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)

Do pobrania: PDF

 
W pracy podjęto próbę formalnego ujęcia zależności pomiędzy aktywnością innowacyjną producentów a zjawiskiem konsumpcjonizmu, nierozerwalnie związanym ze sferą popytową, w stosownie zmodyfikowanym systemie dedukcyjnym Arrowa-Debreu. Są to związki dwojakiego rodzaju: z jednej strony zmiany innowacyjne w sferze produkcji wpływają na sytuację konsumentów, a z drugiej strony konsumenci jako udziałowcy firm mają wpływ na wybór optymalnych planów produkcji, czyli mogą zadecydować o realizacji innowacyjnych planów produkcji. Jednocześnie jednym z ważnych elementów charakteryzujących konsumentów jest ich innowacyjność, odzwierciedlona w indywidualnych relacjach preferencji. Innowacyjność konsumentów widoczna jest w ich podejściu do towarów innowacyjnych dostępnych na rynku, a konsumenci będący udziałowcami w firmach mają wpływ na wybór oraz realizację planów produkcji opartych na innowacjach. W prezentowanej monografii zaproponowane zostało nowe aksjomatyczne ujęcie badanego problemu wykorzystujące formalny model systemu ekonomicznego, w którym strona popytowa jest aktywnym uczestnikiem procesu innowacyjnego rozwoju gospodarczego. 

Treść:

1. Wprowadzenie w problematykę formalnego ujęcia neoschumpeterowskiej teorii popytu
2. Model ekonomii Debreu oraz jego modyfikacje i rozszerzenia
3. Innowacyjność konsumentów
4. Rozwój innowacyjny oraz proces dyfuzji innowacji
5. Innowacje jako determinanty zmian w sferze popytowej
6. Wpływ konsumentów na zmiany innowacyjne


Artykuły pokrewne

Wydawnictwo

31-510 Kraków, ul. Rakowicka 27
budynek biblioteki, pok. 209, 210
tel. 12 293 57 42, 12 293 57 18
fax 12 293 5098
e-mail: wydaw@uek.krakow.pl