Bartłomiej Kabaja
2025, s. 156, ISBN 978-83-7252-906-0
Rynek suplementów diety to jeden z bardziej dynamicznie rozwijających się obszarów polskiego sektora spożywczego. Produkty te są powszechnie dostępne niemal we wszystkich kanałach sprzedaży: od stacji paliw, przez super- i hipermarkety, po apteki i sklepy internetowe. Ich promocji i reklamie bardzo często towarzyszą duże nakłady finansowe. Uwarunkowania te sprzyjają rosnącej popularności suplementów diety we wszystkich grupach wiekowych konsumentów. Bardzo często spożywanie tych produktów odbywa się bez dostatecznego namysłu i w sposób nadmierny, co może budzić obawy o bezpieczeństwo nabywców.
Monografia składa się z pięciu rozdziałów. W dwóch pierwszych scharakteryzowano rynek suplementów diety, narzędzia komunikacji oraz rolę opakowania jako nośnika informacji o tych produktach. Rozdział trzeci opisuje założenia metodyczne badań empirycznych oraz narzędzia i techniki badawcze. W czwartym i piątym rozdziale zaprezentowano wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na próbie 1024 respondentów. Szczególną uwagę w pracy poświęcono analizie spożycia poszczególnych grup suplementów diety, miejsc ich zakupu oraz czynników nabywczych, a także ocenie nośników przekazu, takich jak opakowanie i ulotka.
Treść:
1. Charakterystyka suplementów diety
2. Komunikacja marketingowa na rynku suplementów diety
3. Metodyka badań empirycznych
4. Częstotliwość stosowania suplementów diety
5. Zwyczaje konsumentów na rynku suplementów diety