Teoria i praktyka zarządzania i jakości – oblicza ewolucji, dynamika zmian

pełny tekst
pobierz

Wersja elektroniczna: udostępnianie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.pl

TREŚĆ:

CZĘŚĆ I: Przejawy ewolucji współczesnego zarządzania

  1. Sztuka w perspektywie dyscyplin ekonomii i finansów oraz nauk o zarządzaniu i jakości (Joanna Białynicka-Birula, Paweł Białynicki-Birula)
  2. Znaczenie AI w rozwoju systemów informatycznych wspierających procesy zarządzania na przykładzie polskich przedsiębiorstw inteligentnych (Piotr Adamczewski)
  3. Rozwój kapitału organizacyjnego w świetle koncepcji zrównoważonej karty wyników (Paweł Łukasik)
  4. Artefakty behawioralne w kulturze organizacyjnej uczelni – rozbieżności między oceną rzeczywistą a pożądaną w opinii nauczycieli akademickich (Joanna Marcisz)

CZĘŚĆ II: Kapitał ludzki – organizowanie, przywództwo, rozwój kompetencji

  1. Podejście abdukcyjne w badaniach mikroprzedsiębiorstw w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim (Fryderyk Olchawa)
  2. Personal branding jako rosnący trend w naukach o zarządzaniu i jakości – wyniki analizy bibliometrycznej (Hanna Górska-Warsewicz)
  3. Wrażliwość przetwarzania sensorycznego w świetle nauk o zarządzaniu i jakości – systematyczny przegląd literatury (Anna Trybulec)
  4. Zaangażowanie pracownicze a wypalenie zawodowe – analiza relacji na podstawie literatury przedmiotu (Iwona Gawron)

CZĘŚĆ III: Konteksty współczesnego zarządzania – zasoby, branże, rynki

  1. Zastosowanie dynamicznych modeli regresji z zaburzeniami losowymi typu ARIMA do prognozowania średniej ceny energii elektrycznej w 2025 roku dla przedsiębiorstw z grupy taryfowej C21 (Barbara Pukowska, Maciej Kostrzewski)
  2. Odkrywanie reguł decyzyjnych na rynku amerykańskich opcji kupna wystawianych na ropę WTI (Bartosz Łamasz, Radosław Puka)
  3. Finansowe i niefinansowe warunki funkcjonowania producentów wyrobów skórzanych na przykładzie przemysłu obuwniczego w Polsce (Joanna Piękoś)
  4. Zarządzanie ryzykiem w laboratoriach – identyfikacja zagrożeń związanych z infrastrukturą badawczą (Marta Wolska, Marek Roszak)
  5. Laboratoria diagnostyczno-badawcze wobec wyzwań jakości – analiza możliwości implementacji systemu zarządzania (Barbara Błyskal, Aleksandra Bojda)

CZĘŚĆ IV: Konteksty współczesnego zarządzania – technologie

  1. Laser AI – przyszłość przeglądów systematycznych opartych na sztucznej inteligencji (Michał Stępień)
  2. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w zwinnej organizacji na przykładzie firmy Asseco Poland (Maria Kocot)
  3. Outsourcing IT jako narzędzie transformacji cyfrowej w Orange SA – determinanty sukcesu i model dobrych praktyk (Damian Kocot)

CZĘŚĆ V: Konteksty współczesnego zarządzania – kompetencje miękkie, zarządzanie zespołem

  1. Feedback jako narzędzie transferu wiedzy w sektorze publicznym i prywatnym – studium przypadku (Magdalena Prorok, Krzysztof Wilk)
  2. Rola empatii w projektowaniu doświadczeń użytkowników w procesie badań i tworzenia oferty dla graczy sportów drużynowych (Anna Kolbusz)
  3. Budowanie zwycięskich zespołów – rola struktury wiekowej i różnorodności narodowościowej w profesjonalnej piłce nożnej (Marcin Karwiński, Adam Metelski)
  4. Zaangażowanie w zadaniowych zespołach medycznych – przykład hospicjów domowych (Magdalena Kowalczyk)
  5. Autonomia a kontrola zespołów w branży odzieżowej (Katarzyna Gałuszczyńska)