Podstawy ekonomii menedżerskiej

Adrian Solek

2024, s. 194, ISBN 978-83-7252-885-8

Praca stanowi wprowadzenie do problematyki ekonomii menedżerskiej. Jej celem jest przedstawienie praktycznych problemów natury ekonomicznej, z jakimi może spotkać się menedżer w swojej działalności zawodowej, pogłębienie wiedzy teoretycznej o funkcjonowaniu organizacji i procesie podejmowania decyzji ekonomicznych, jak również rozwinięcie kompetencji menedżerskich i ugruntowanie umiejętności zastosowania metod badawczych w ekonomii. Dzięki opracowaniu Czytelnik pozna metody i narzędzia analizy ekonomicznej, zdobędzie wiedzę o specyfice i uwarunkowaniach decyzji firmy w sytuacji pewności, ryzyka, niepewności oraz konfliktu, a także rozwinie zdolność samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie problemów menedżerskich. Dla ułatwienia lektury i nauki w pracy zamieszczono liczne przykłady odnoszące się do rozważań teoretycznych, w szczególności zadania obliczeniowe wraz z rozwiązaniami oraz wykresy pomagające w zrozumieniu przedstawionych zasad.
Podręcznik może być pomocny zarówno dla studentów nauk ekonomicznych i nauk o zarządzaniu, jak i dla studentów psychologii, politologii czy prawa i administracji. Może także być lekturą dla każdego, kto jest zainteresowany metodami podejmowania optymalnych decyzji w praktyce, również w sytuacjach pozazawodowych.

Treść:

1. Decyzje menedżerskie
2. Podejmowanie decyzji w warunkach pewności
3. Polityka cenowa firmy
4. Zaawansowane strategie cenowe
5. Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka
6. Wartość informacji
7. Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności
8. Decyzje strategiczne

Wydawnictwo

31-510 Kraków, ul. Rakowicka 27
budynek biblioteki, pok. 209, 210
tel. 12 293 57 42, 12 293 57 18
fax 12 293 5098
e-mail: wydaw@uek.krakow.pl